sobota, 10 października 2015

Wasze pytania o pompki #1 (brak progresu)

Pytanie od jednego z czytelnika

Witam. Pompuje od roku, efekty są zadowalające, ale ostatnio zauważyłem brak progresu w sile i w sylwetce, pompuje 2 razy w tygodniu, robię różne wariacje pompek, zamierzam zrobić sobie czelendż robiąc po ok 180 pompek co drugi dzień, myślisz ze to dobry pomysł na przełamanie impasu? Drugie pytanie: Czy robienie pompek z 10 kg obciążeniem nie obciąża za mocno kręgosłupa?
 Brak progresu w sile i sylwetce

Brak progresu przeważnie świadczy o tym, że nasze mięśnie po prostu przyzwyczaiły się do określonych form ćwiczeń. W takich przypadkach warto pomyśleć o innych formach pompek, mam na myśli trudniejsze ich formy. Z twojego pytania wynika, że nie jesteś początkujący, więc warto zainteresować się pompkami ekstremalnymi - podchodzącymi pod bardziej rozwiniętą kalistenikę lub innymi ćwiczeniami np. podciąganie. Ważne jest to, aby nowa forma pompek lub innego ćwiczenia sprawiała Ci pewną trudność.
>>POMPKI EKSTREMALNE<<

Brak postępów może również wynikać ze zmęczenia lub złej diety,

Czy 180 pompek co drugi dzień to dobry pomysł?

Dobry z punktu widzenia utrzymania dobrej formy. Natomiast jeżeli zależy Ci głównie na sile i sylwetce, to niestety nie wiele to da, gdyż siły już w ten sposób bardziej nie rozwiniesz, cały trening pójdzie na konto wytrzymałości. Lepszym rozwiązaniem jest poszukać odpowiedniej formy pompek, która będzie dla Ciebie trudna.

Czy pompki z obciążeniem nie obciążają kręgosłupa?

Każdy ciężar obciąża kręgosłup. Pamiętaj, że nie może on się znajdować w części lędźwiowej musi się opierać na mięśniach. Poprawne wykonywanie i dobrze dobrany ciężar nie powinno przynies późniejszych negatywnych efektów. Mimo wszystko zamiast ciężaru na plecach polecam inne rodzaje pompek, ewentualnie całkiem inne ćwiczenia.



2 komentarze:

  1. Na brak progresu polecam pompki na jednym palcu ;) A tak na poważnie to tak jak autor napisał najlepiej poszukać jakichś nowych rodzajów pompek a jest ich pełno. Ja jestem na etapie robienia pompek na jednej ręce. Na razie kiepsko to wychodzi i jeszcze nie opuszczam sie do samego dołu tylko mam podłożoną piłkę i do piłki. pewnie z dnia na dzień będzie lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Ja zadalem te pytania. Od początku robie pompki w różnych kombinacjach, moim idolem jest novovic Lazar. Poza pompkaki mij trening opieram na ćwiczeniach na drążku, który wisi w moim domu od prawie 20 lat. Ja mam lat 32. Właśnie kończę swoj czelendżyk 30 dni z pompkami co drugi dzień, i moje spostrzeżenia są następujące: Sila w miejscu, to chyba wina krótkiej regeneracji, ale w rzeźbie widzę różnice, jest ładna wycinka:) ale po tym czelendżu robie tydzień pauzy. Niedługo wstawie foty i osobny wpis na swojego bloga http://facetwformie.pl. Pozdrawiam wszystkich i pompujcie:)

    OdpowiedzUsuń