wtorek, 30 czerwca 2015

Dobry 30 dniowy plan na 50 pompek

Chciałbym wam przedstawić bardzo fajny plan, z którego korzystał mój znajomy. Zaznaczam, że znajomy dopiero zaczął przygodę z pompkami i nieźle go wciągnęło ;)

Planu osobiście nie testowałem, bo dla mnie nie miałby sensu większego, ale należy założyć, że jest on dobry, bo pomógł mojemu znajomemu zacząć ćwiczyć i najważniejsze okazał się skuteczny.

Co jest w tym planie dobrego?


Zwróćmy uwagę jak jest skonstruowany. Po 30 dniach osiągamy zamierzony cel w postaci 50 pompek. Jednak droga do tego celu prowadzi przez 5 serii każdego dnia, z minutą odstępu między seriami. To co ciekawe, to to, że nie mamy ciągłego progresu aż do celu, a jest progres i spadek.

Do 5 dnia pompujemy, by maksymalnie zmęczyć mięśnie. Szósty i siódmy dzień to spadek ilości, tym samym odpoczynek i jednocześnie przygotowanie mięśni na jeszcze większą prace. Kolejne dni mają podobny schemat i na pierwszy rzut oka, wydaje się to wszystko bardzo dobrze zbalansowane.

Ale czy rzeczywiście tak jest? Może sam spróbujesz wykonać ten plan i napiszesz jakie przyniósł efekty?
Jeżeli ktoś korzystał właśnie z tego planu, zapraszam do wyrażenia opinii.



11 komentarzy:

  1. Chyba 4 serie każdego dnia, nie 5

    OdpowiedzUsuń
  2. A co jeśli nie udało mi się przejść całego dnia ? (nie udało mi się zrobić wszystkich pompek)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powtarzasz dzień. Lub możesz nawet zacząć dwa dni do tyłu jeśli ten plan sprawia Ci trudność. Poprawna technika jest najważniejsza. Ilość pompek i tak będziesz zwiększał, więc spokojnie możesz się cofnąć. Najważniejsze żeby na spokojnie i poprawnie wykonywać - bez oszukiwania. Nigdzie Ci się nie śpieszy ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Plan według mnie genialny. Dużo razy podchodziłem do programu 100 pompek jednak tam jak słusznie autor bloga zauważył, w którymś we wpisów, że są zbyt duże skoki pompek i to sprawiało, że nie potrafiłem nigdy go ukończyć. Ten plan na 50 pompek udało mi się skończyć w 30 dni i poszło mi bardzo dobrze. Plan oceniam na 5+.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli co,nie robimy żadnej przerwy i codziennie ćwiczymy?

    OdpowiedzUsuń
  5. dobrze rozumiem?
    pierwszy dzień dwie pompki 1 minuta przerwy itd.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. 4 serie w każdej minuta odpoczynku.

      Usuń
    2. Witam.
      Mam pytanie, zacząłem 8 dni temu i zauważyłem ze mam coraz mniej siły i nie wiem czy dojdę do 10 dnia a bardzo mi zalezy. Co robie nie tak? Moze macie jakieś rady?
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Mam tak samo i nie wiem czemu.

      Usuń
  6. Czy jeżeli robilbym (tak przez miesiac) 3 serie 2x20 1x10 po kazdej serii przerwa to beda jakies rezultaty ?

    OdpowiedzUsuń