sobota, 21 stycznia 2017

Pompki na biceps?

Ostatnio jeden z moich czytelników napisał do mnie z pytaniem, czy istnieją jakieś rodzaje pompek, które rozwijałyby mięsień dwugłowy ramienia, czyli szerzej znany jako biceps, bicek.

Wiadomo, że ten mięsień jest bardzo mało aktywny podczas ćwiczeń i warto byłoby również o niego zadbać, ale..

Pompki na biceps

Istnieją dwa rodzaje pompek, które znam i można je zobaczyć tu i tu. Niestety nie są to ćwiczenia, które jakoś mocno by angażowały cały biceps, budowały masę mięśniową lub jakąś większą siłę. Pompy dużej (jeśli w ogóle) raczej nie poczujemy, chociaż jeżeli ktoś ma bardzo słabe bicki, może odczuć jakieś zmęczenie. Najlepsze efekty raczej osiągną kobiety ;)

Jeśli chcesz rozwijać również biceps to raczej polecam podciągania podchwytem na drążku lub klasycznie unoszenie hantli. Warto dodać te ćwiczenia do swojego planu treningowego, a szczególnie podciąganie, gdyż jest to świetne uzupełnienie do pompek, by osiągnąć fajną sylwetkę.

4 komentarze:

  1. Ja robię właśnie jako uzupełnienie podciąganie na drążku, które fajnie poszerza plecy :) i super działa na biceps (podchwytem jak autor napisał).

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie ba biceps standardowo sztangielka i obecnie 10 kg narzucone.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie zakładałem pompek na biceps i chyba faktycznie lepiej robić inne ćwiczenia :) Ja trenuje z hantelkami.

    OdpowiedzUsuń
  4. W pierwszym poście jaki zamieściłeś na blogu, dołączyłeś grafikę pokazującą, które partie mięśni pracują przy pompkach. Z grafiki wynika, że biceps również pracuje. Tak więc jak to się ma do tekstu powyżej? Osobiście używam i drążek i hantle wiec za przykład posłużyć nie mogę, ale mój brat - gówniarz jeszcze, uczęszczając na treningi piłkarskie, zmuszony jest dużo biegać i robić pompki. O dziwo, bicka jak na swój wiek ma przyzwoitego, ładnie widoczny, zaokrąglony etc. Tak więc ta gnida jest przykładem na to, że pompki oddziałują też na biceps, wbrew powszechnej opinii krążącej w internecie. I nie zrozum mnie źle, mam namyśli sam fakt wyrobienia bicka a nie o wielkiej łapy.

    OdpowiedzUsuń