sobota, 5 kwietnia 2014

Czy program 100 pompek jest skuteczny?

Każdy kto podjął decyzje, że zaczyna ćwiczyć pompki, wcześniej czy później trafi w internecie na program 100 pompek. Na temat tego programu są opinie podzielone. I tak, jedni mówią, że to dobry program i efekty są widoczne po kilkunastu treningach. Drudzy uważają, że ten program nie przynosi żadnych efektów i ogólnie nie działa tak dobrze jak jest opisywany.


Jakie jest moje zdanie na temat 100 pompek?

Program ten jest dobry dla ludzi, którzy ćwiczą w miarę regularnie pompki i chcą zwiększyć swoją wytrzymałość. Natomiast dla początkujących, którzy dopiero zaczynają jest to program zły.

Już wyjaśniam dlaczego zły.


Po pierwsze są zbyt duże przeskoki w ilości powtórzeń z dnia na dzień. Plan jest tak ułożony, że w kolejnym dniu ćwiczeń musimy zrobić nawet o 10 powtórzeń więcej. Czy osoba początkująca, która powiedzmy robi z ledwością 10 pompek jest w stanie robić z treningu na trening tak duże postępy? Odpowiedź brzmi - nie bardzo!



Po drugie, jeżeli nie robimy tak dużych postępów jak to jest w planie, szybko się zniechęcamy. kiedy nie przechodzimy w całości jakiegoś dnia, wydaje nam się, że nasze realne postępy są zbyt małe do oczekiwań jakie stawia przed nami ten program. W konsekwencji szybko rezygnujemy z robienia pompek, ewentualnie szukamy innych planów.

Tyle.

8 komentarzy:

  1. Sam jak zaczynałem robić pompki z tego programu stawiałem na szybkość nie jakość i chciałem jak najszybciej przeskoczyć na kolejny poziom. Po 7 miesięcznej przerwie inaczej do tego podchodzę. Teraz stawiam na technikę, powoli i cierpliwie przechodzę kolejne dni i nawet jeżeli z treningu na trening poprawię się o jedną pompkę to jest to dla mnie wielki sukces. Patrząc w przód jeżeli co trening zrobię 1 pompkę więcej to daje 3 pompki tygodniowo, a miesięcznie ok. 10 pompek. Jednak podchodząc za drugim razem do pompek zacząłem dwa poziomy niżej niż to wychodziło z testu i wszystkim proponuję to samo. Teraz mogę spokojnie skupić się na technice, a treningi nie są łatwe. Mimo, że robię mniej pompek niż kiedyś czuję się znacznie silniejszy.

    Wydaje mi się, że wszyscy ludzie idą na łatwiznę. Chcą szybkich efektów w krótkim czasie. Czasami łapię się na myśleniu: fajnie by było zrobić trening trochę szybciej z mniejszą dokładnością i zaliczyć dany dzień, żeby zanotować progres na wykresie i świętować kolejny drobny sukces. To oszukiwanie siebie i nie byłbym do końca zadowolony. W takich sytuacjach mówię: nie, prędzej czy później przejdę ten etap i zrobię to w prawidłowy sposób. Zajmie to więcej czasu, jednak opłaci się. Mieć satysfakcję z tego, że każdy detal był wykonany perfekcyjnie i zaliczyłem trening w dobrym stylu. to jest dopiero sukces.

    Program jest jednym z dwóch na jakie trafiłem szukając drogi do setki. Moim zdaniem trzeba do niego podejść tak by nie skupiać się na zaliczaniu kolejnych dni i pędzeniu do przodu. Trzeba skupić się na sobie i jeżeli będziemy notować progres to możemy powtarzać jeden etap nawet przez kilka miesięcy. Pozornie stoi się wtedy w miejscu, ale tak na prawdę cały czas się rozwijamy.

    OdpowiedzUsuń
  2. a piep***** zaczynałem 7 miechów temu niepotrafilem 1 pompki zrobic powoli!!! MIESO mieso kurczak ryż i jazda jak niepotrafilem zrobić treningu z jednego dnia powtarząłem go nawet 3 razy i kolejny dzień dla chcącego nic trudnego ! ruszyć dupsko niepłacić na siłke gnieśc pompki brzuszki i jest ok

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja potrzebuje zrobić 40 pompek. Zaczynałam od damskich pompek bo nie mogłam zrobić ani jednej. Potem od jednej prawdziwej i po 1.5 miesiaca robie 10 ładnych pompek. Szału nie ma ale cierpliwość i sumienność i jest poprawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest skuteczny. 11 miesięcy temu zacząłem od programu 11-20.Teraz w jestem na 60+. Wypompowalem ok. 7500 pompę. Były długie (ponad 1 miesiąc przerwy).

    OdpowiedzUsuń
  5. Program działa, jak każdy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórcy kłamią że wystarczy od 6 do 10 tygodni aby zrobić 100 pompek , wystarczy policzyć wychodzi 21 tygodni . No a jeszcze jak zdarzy się że ktoś nie da rady zrobić danego cyklu , to wyjdzie mu jeszcze więcej tygodni .

    OdpowiedzUsuń
  7. "Jeśli podejmiesz się tego programu w ciągu 6 do 10 tygodni będziesz w stanie zrobić 100 pompek pod rząd." - Już sam opis jest kłamstwem , bo aby zrobić ten program trzeba ponad 20 tygodni , oczywiście pod warunkiem że nie będzie się powtarzać danego planu od nowa bo tak to i dłużej .

    OdpowiedzUsuń